HaiRe & NiTa Family Blog

A PLACE TO SHARE DREAMS, WRITING AMBITIONS AND SUCCESSES, AND GET TO KNOW PEOPLE AROUND THE GLOBE.

Blog Widget by LinkWithin

Peringatan : Penculik Extreme... dan Giler Sex Di Klang





( gambar ini hanya hiasan )

Panas panas...
malam 21/10/2010 berlaku kejadian culik dan rogol budak 8 tahun... yang extreme nya budak tu dijumpai ditaman rumah aku... budak tu pergi minta tolong betul betul kat rumah depan rumah aku...
tapi yg tak best nya... aku tak tahu pun sebab aku pukul 9 dan tertidor dekat sofa sampai pagi esok... aku tahu cerita ni pun bila jiran aku cerita esoknya...

Moralnya : jangan biarkan anak anak kita keluar tanpa ada pengawasan yang sewajarnya... jangan harap budak budak nak jaga budak budak... alamatnya nanti menyesal tak sudah... ambillah iktibar dari kejadian yang pernah terjadi... jgn buat dek aje... kalau aku dpt org giler sex nie... aku letak kerengga dekat anu dia... kaw kaw punya dera...
============================================
Sumber Harian Metro
Budak perempuan 8 tahun mangsa culik dan rogol

KLANG: Polis menemui seorang kanak-kanak perempuan berusia lapan tahun dalam keadaan `keliru' selepas dipercayai diculik serta dirogol di Jalan Meru di sini malam tadi.

Ketua Polis Daerah Klang, Asisten Komisioner Mohamad Mat Yusop berkata budak perempuan itu menyatakan dia tidak tahu apa yang berlaku terhadap dirinya dan hanya menyedari dia berada dalam sebuah van bersama seorang lelaki.





"Lelaki terbabit mengumpan wang RM5 bagi memujuk mangsa mengikutnya.
Kami menerima laporan daripada bapa mangsa kira-kira jam 9 malam dan menghebahkan kehilangannya kepada anggota bertugas di lokasi kejadian," katanya di sini hari ini.
Mohamad berkata, sebaik menemui budak itu, polis terus membawa dia bertemu keluarganya di Balai Polis Meru di sini.
Beliau berkata, pada mulanya kes itu diklasifikasikan sebagai kes culik tetapi kemudian menjadi kes culik dan rogol selepas mangsa mengadu sakit di bahagian kemaluan.
"Kanak-kanak itu dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah di sini pagi tadi dan pemeriksaan awal menunjukkan dia dirogol," katanya. Mohamad berkata, kanak-kanak berkenaan masih dirawat di HTAR dan dia belum mampu memastikan identiti lelaki yang menculiknya.-Bernama

Read More..

Raya Aidilfitri 2009



Punya la lama nak upload gambar raya... kes kes kes... bz tahap cipan daaa....








Read More..

Hari Ini... Indon Menyerang Malaysia




Hari ini Puak Puak Buluh Runcing berseluar pendek dijadualkan akan menyerang Malaysia atas sebab kes claim menglaim macam macam hal...

Serangan akan dilakukan melalui Sinetron Indonesia dari Saluran TV3, TV9 dan Saluran Aruna dengan cara menayangkan cerita cerita sampah dan bodoh tahap cipan untuk melemahkan minda anak anak, ibu ibu dan keluarga rakyat Malaysia. Sinetron berunsur lucah penuh dengan lurah dendam dan pinggul yang kayak gajah akan menyerang remaja remaja malaysia pada tahap kritikal...

Lebih baik tengok cerita Tom tom bak lagi ada faedahnya...

Serangan berbentuk buluh runcing juga akan ditujukan khas kepada peniaga peniaga buluh lemang agar menjadi pengajaran supaya jangan membuat lemang dengan 'BULUH' sebab itu indon yang punya juga...

Beberapa ekor kuntilanak dan pocong juga akan dilepaskan di Jengka Pahang untuk membawa balik rakan mereka yang berkeliaran disana sebab itu juga indon yang punya...

berhati hatilah dijalan raya, jgn sampai terserempak dengan geng buluh runcing ini... kalau jumpa geng buluh lemang, beli lah sebatang untuk anak anak...

p/s: Bendera indon sendiri ciplak bendera Monaco... memang macam asampudal

========================================


C130 TUDM dibaling batu: Hendak bantu pun gawat
Sumber Utusan Malaysia

APA yang ingin disampaikan melalui ruangan ini adalah kekesalan kita terhadap apa yang berlaku di Lapangan Terbang Padang, Sumatera Barat.

Ini bukan rekaan, tetapi kejadian ini berlaku ketika pesawat C130 Hercules TUDM hendak mendarat bagi tujuan bantuan kemanusiaan di Padang, lampu-lampu panduan di landasan tersebut mati secara tiba-tiba. Ini menyebabkan juruterbang tidak dapat mendaratkan pesawatnya dan terpaksa berlegar-legar beberapa kali di ruang udara sebelum dibenarkan mendarat.

Dan setelah selamat mendarat pula, lebih menyedihkan petugas di lapangan terbang mengenakan beberapa cukai (tax) terhadap beberapa barangan bantuan yang dibawa melalui pesawat tersebut, sedangkan mereka tahu kesemua barangan tersebut adalah untuk penduduknya sendiri.

Dan ada kalanya sehinggakan krew penerbangan kita, menyatakan bahawa sekiranya hendak dikenakan juga cukai, kami akan bawa balik semua bantuan tersebut. Kemudian barulah petugas tersebut membenarkan barang-barang itu diturunkan.

Begitu juga dengan kejadian pesawat kita dibaling dengan batu seperti kenyataan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi. Semua kejadian tersebut bukanlah rekaan semata-mata. Memang benar ia berlaku. Kita tidak hendak menyalahkan pemerintah Indonesia dan pegawai-pegawai kanannya.

Sememangnya pemerintah Indonesia serta pegawai kanannya memberikan laluan mudah untuk mana-mana pesawat atau kakitangan bantuan kemanusiaan yang hendak berurusan lebih-lebih lagi ketika Indonesia dilanda musibah.

Cuma pelaksanaan di peringkat petugas kakitangan pertengahan dan kakitangan bawahannya yang tidak peka atau pun perlu ‘disekolahkan’ semula agar memahami dalam situasi semasa ketika musibah berlaku.

Namun demikian kita merasa bangga, tahniah dan syabas kepada semua krew penerbangan pesawat C130 Hercules TUDM yang bertindak secara profesional dengan tidak mengikut rentak apa kejadian yang berlaku itu.

Inilah tahap persekolahan profesionalisme rakyat kita. Jika semua krew mengikut hati yang marah, mungkin sekotak air pun tidak diturunkan di lapangan terbang tersebut.

Apa yang kita hendak masyarakat di sana (Padang, Sumatera Barat) memahami dan hargailah apa yang rakyat Malaysia memberi bantuan dan jangan cuba menghalang atau membuat sesuatu yang boleh menyusahkan balik kepada mereka.

Malaysia tidak untung apa-apa pun hasil daripada misi bantuan kemanusiaan tersebut, sebaliknya kos penerbangan dan lain-lain kos adalah tanggungan kerajaan Malaysia sendiri.

Kita bantu adalah atas dasar kemanusiaan dan ‘Saudara Serumpun’ tidak lebih daripada itu. Tetapi kalau rakyat Malaysia sahaja yang memikirkan begitu, sebaliknya rakyat Indonesia kurang memikirkan demikian, maka jawapannya perlu dijawab sendiri oleh rakyat Indonesia.

Perlu diambil kira sebelum kejadian gempa bumi melanda Padang Sumatera Barat, masihkah semua anda ingat kejadian mempamerkan buluh runcing dan menahan pelancong dari negara kita (Malaysia) oleh segelintir rakyat Indonesia.

Kalaulah itu hendak diambil kira oleh kerajaan Malaysia manakala rakyat kita terikut-ikut rentak mereka, mungkin satu bantuan kemanusiaan pun tidak mungkin akan sampai di Padang Sumatera Barat.

Tetapi oleh kerana pemimpin tertinggi kedua-dua negara mempunyai hubungan yang begitu akrab, maka kita ketepikan apa kejadian yang berlaku itu.

Yang pentingnya akhbar-akhbar di Indonesia perlulah peka dan tidak membuat spekulasi yang bernokhtahkan tidak seimbang.

Pendedahan ini adalah bertujuan untuk kebaikan semua pihak yang terlibat supaya mengambil iktibar kejadian tersebut agar dapat membuka ‘mata’ sesiapa jua tanpa mempunyai sesuatu sebaliknya.


Puchong, Selangor

Read More..

Search This Blog

Welcome

Welcome to my Family Blog. Haire Kahfi ( Dad ), Nor Hazianita ( Mommy ) and my loving daughter Nur Syasyadinah and Nur Khaliesyah Illeya.

And I'm Proud of my FAMILY...


jalur gemilang kibar banihassim

Kempen Kibarkan Jalur Gemilang Di Blog sempena Hari Kemerdekaan Malaysia
1 Malaysia, 1 Bendera

Jauhilah Penyakit Dengki dan Iri Hati...
itu adalah tanda anda kena penyakit mental...



Stat


MY LINK WEBSITES



...

This Month Promotion...

Day to go

Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie 5th Birthday Ticker Lilypie Kids Birthday tickers

Kawang Kawang

Bersurah banjar


ShoutMix chat widget

Space Visitors...

My Blog List

Pages